OZVENY JI.HLAVY & SHOWS.DOCS
Ozveny Ji.hlavy prinášajú už 5. rok víťazné filmy a divácke hajlajty z uplynulého ročníka najväčšieho stredo- a východoeurópskeho festivalu dokumentárnych festivalov. Sledujte program letných pondelkov od 17. júna v magickom Parku de Palma Novej Cvernovky. Ako minulé roky open air a v spojení so sprievodným programom. Aktuálny program nájdete >> tu <<
Súčasťou bratislavských Ozvien Ji.hlavy je pitchingové fórum FILM EXPANDED Shows.Docs filmových profesionálov*ok z prostredia dokumentárneho industry.
4. ročník prezentačnej platformy je priestorom pre neformálny pitching mladých či progresívnych projektov, nielen filmov. Spoločným menovateľom sú nové vízie, netypické prístupy či pohľady.
LINE UP
Vo vnútri
V krátkom experimentálnom filme dáva režisérka priestor ženám, ktoré zažili umelé prerušenie tehotenstva. Vnímame ich myšlienky, obavy, ale aj radosti. Film utvára priestor na kontempláciu, či snahu o porozumenie. Diváctvo môže zároveň precítiť, ako sa s touto skúsenosťou žije v nie celkom prajne nastavenej spoločnosti.
Prezentujú:
Dorota Vlnová (réžia) natočila napríklad krátky film o Ivanovi Štrpkovi, diel o architektovi F.Milučkom zo série IKONY (cena IGRIC pre mladého tvorcu), film zo série Budujeme Slovensko II, sériu Svet na Slovensku, alebo film Po nás potopa. Pre RTVS tvorí aj rozhlasové dokumenty. Pôsobila v denníku SME, absolvovala Sokratov inštitút.
Roman Pivovarník (produkcia) spolupracuje s produkčnými spoločnosťami HITCHHIKER Cinema a Guča. Ako filmový eko-konzultant pracoval na tv minisérii The Tattooist of Auschwitz (Sky Studios, Peacock). Producentsky debutoval dokumentárnym filmom Po nás potopa (2021, r. D. Vlnová), ako režisér stojí za krátkym filmom Pohľady (premiéra na 31.ročníku FF Cottbus).
Metanoia
Príbeh o skutočnom techne na periférii Európy. Kristyan Panchuk je organizátorom nelegálnych technoraveov v moldavskom Kišiňove. Film observačne sleduje jeho kariérnu a životnú cestu a popritom odhaľuje vykorenenosť a rozpoltenosť celého Moldavska.
Príbeh o skutočnom techne na periférii Európy. Kristyan Panchuk je organizátorom nelegálnych technoraveov v moldavskom Kišiňove. Film observačne sleduje jeho kariérnu a životnú cestu a popritom odhaľuje vykorenenosť a rozpoltenosť celého Moldavska.
Prezentuje:
Matúš Ďuraňa (režisér) vyštudoval réžiu dokumentárneho filmu na VŠMU v Bratislave. Jeho študentské filmy boli ocenené a premietané na filmových festivaloch doma aj v zahraničí. Od roku 2020 spolupracuje na vzniku filmu 33krokov a takisto na projekte Údolie vdov.
Vtáčnik
Film Vtáčnik rozpovie príbeh bratislavskej časti, ovplyvnenej predátorským prístupom developerov. Film bude sprevádzaný dopadovou („impact”) kampaňou, ktorej aktivity sú uskutočniteľné všade tam, kde je mestská biodiverzita ohrozená rozvojom, kde absentujú zdravé susedské vzťahy a kde rozvojové aktivity ohrozujú zdravý život obyvateľov štvrte.
Film Vtáčnik rozpovie príbeh bratislavskej časti, ovplyvnenej predátorským prístupom developerov. Film bude sprevádzaný dopadovou („impact”) kampaňou, ktorej aktivity sú uskutočniteľné všade tam, kde je mestská biodiverzita ohrozená rozvojom, kde absentujú zdravé susedské vzťahy a kde rozvojové aktivity ohrozujú zdravý život obyvateľov štvrte.
Prezentuje:
Eva Pavlovičová (producentka dopadovej kampane) absolvovala PF UK a réžiu a produkciu na Filmovej škole v Zlíne. Pôsobila ako producentka a redaktorka časopisu KINEČKO, produkovala a distribuovala filmy v spoločnostiach Bfilm a FILMTOPIA. Študovala doktorandské štúdium na Ústave verejných politík UK so zameranín na kultúrne politiky. Pracuje ako impakt producentka a výskumníčka.
𝐓𝐨 𝐬𝐥𝐨𝐯𝐨 𝐧𝐚 „𝐆“
Môžeš ho popierať, môžeš ho nenávidieť, aj tak ho máš. Námet vychádza zo súčasnej situácie v oblasti ľudských práv na Slovensku. Problém nenávisti voči LGBTI+ alebo queer ľuďom je umelo vytváraný s cieľom vytvárania negatívnych emócií a hľadania nepriateľa. Film je určený nielen dovnútra queer komunity, ale predovšetkým väčšinovej spoločnosti, aby pochopila nezmyselnosť svojich strachov a manipuláciu, ktorej je vystavená.
Môžeš ho popierať, môžeš ho nenávidieť, aj tak ho máš. Námet vychádza zo súčasnej situácie v oblasti ľudských práv na Slovensku. Problém nenávisti voči LGBTI+ alebo queer ľuďom je umelo vytváraný s cieľom vytvárania negatívnych emócií a hľadania nepriateľa. Film je určený nielen dovnútra queer komunity, ale predovšetkým väčšinovej spoločnosti, aby pochopila nezmyselnosť svojich strachov a manipuláciu, ktorej je vystavená.
Prezentujú:
Anna Grusková (režisérka) je česko-slovenská filmová, divadelná a rozhlasová autorka a režisérka, kurátorka, publicistka. Jej dráma Rabínka bola inscenovaná v Slovenskom národnom divadle v roku 2012. Ako scenáristka a režisérka vytvorila dokumentárne filmy Rabínka, Návrat do horiaceho domu (2014) o hrdinkách Druhej svetovej vojny Gisi Fleischmann a o Chavive Reick. Zatiaľ posledným filmom je Žena novej doby o priekopníčke demokracie pre ženy, Dr. Alžbete Gwerkovej-Göllnerovej.
Marek Hudec (scenárista projektu) študoval žurnalistiku najskôr v Bratislave, neskôr na Masarykovej univerzite v Brne a cez program Erasmus pol roka v Bordeaux. Po škole bol štyri roky redaktorom Denníka SME na oddelení kultúry, kde sa venoval hlavne hudbe. V roku 2022 vydal dokumentárny román Uzol (Absynt), v ktorom skúma tragickú minulosť svojho rodného mesta Nové Zámky spojenú so spojeneckým bombardovaním z rokov 1944 – 1945.
𝐙óny nikoho
Dokumentárny film ZÓNY NIKOHO je žánrovo pestrým autorským pohľadom troch režisérok na tri najväčšie a najnebezpečnejšie skládky toxického odpadu na Slovensku. Spoločným motívom troch poviedok je pokus o vymanenie sa z antropocentrického pohľadu na tému toxických záťaží. Barbora Sliepková v kapitole s názvom Čierne oči, rozoberá krajinu z pohľadu hlbokého času. Lucia Kašová v kapitole Trojuholník smrti naopak svoj pohľad zaostruje na cykliku biologického života. V kapitole Terra Nullius robí Viera Čákanyová prierez rôznymi časovými rovinami problému v snahe pochopiť spoločenské mechanizmy, ktoré viedli k aktuálnemu stavu.
Dokumentárny film ZÓNY NIKOHO je žánrovo pestrým autorským pohľadom troch režisérok na tri najväčšie a najnebezpečnejšie skládky toxického odpadu na Slovensku. Spoločným motívom troch poviedok je pokus o vymanenie sa z antropocentrického pohľadu na tému toxických záťaží. Barbora Sliepková v kapitole s názvom Čierne oči, rozoberá krajinu z pohľadu hlbokého času. Lucia Kašová v kapitole Trojuholník smrti naopak svoj pohľad zaostruje na cykliku biologického života. V kapitole Terra Nullius robí Viera Čákanyová prierez rôznymi časovými rovinami problému v snahe pochopiť spoločenské mechanizmy, ktoré viedli k aktuálnemu stavu.
Prezentuje:
Anna Rumanová (producentka projektu) ukončila v roku 2018 štúdium na Katedre produkcie a distribúcie filmového umenia a multimédií Filmovej a televíznej fakulty VŠMU v Bratislave. V rokoch 2010 až 2017 pracovala ako stage manažérka v Činohre SND v Bratislave. Od roku 2013 sa začala venovať aj filmovej produkcii. Od roku 2020 pôsobí ako producentka v spoločnosti Petra Kerekesa “Kerekesfilm” a v svojej spoločnosti “Filmsomnia.”.
Lapilli
Od morských prúdov cez temné jaskyne až po sopečné púšte. LAPILLI sú intímnou cestou, ktorá zatína hlboko do tvrdej hmoty. Putujúc rozmanitými skalnými krajinami sa režisérka Paula Ďurinová vyrovnáva s náhlou stratou jej starých rodičov. Film prináša perspektívu plnú empatie k minerálom a životu, ktorý už nie je.
Od morských prúdov cez temné jaskyne až po sopečné púšte. LAPILLI sú intímnou cestou, ktorá zatína hlboko do tvrdej hmoty. Putujúc rozmanitými skalnými krajinami sa režisérka Paula Ďurinová vyrovnáva s náhlou stratou jej starých rodičov. Film prináša perspektívu plnú empatie k minerálom a životu, ktorý už nie je.
Prezentuje:
Paula Ďurinová je režisérka a vizuálna umelkyňa žijúca v Berlíne. Jej krátke filmy boli uvedené na festivaloch ako MFF Sarajevo, Ji.hlava či CinéDOC-Tbilisi. Vyštudovala umenie/médiá na Universität der Künste Berlin a bola umeleckou riaditeľkou ACUD Galerie. Jej celovečerný debut bude mať premiéru na 58. Karlovy Vary IFF v súťaži Proxima.
Začína sa 73. Berlinale — premiéruje Poznámky z Eremocénu, film režisérky Viery Čakányovej
publikované
12. februára 2023
Pongo Calling čaká slovenská premiéra na Jednom svete, po ktorej vstúpi do kín
publikované
9. novembra 2022
Začína sa 73. Berlinale — premiéruje Poznámky z Eremocénu, film režisérky Viery Čakányovej
publikované
12. februára 2023
Pongo Calling čaká slovenská premiéra na Jednom svete, po ktorej vstúpi do kín
publikované
9. novembra 2022